Thursday, February 5, 2009

:: word of wisdom ::

Jalan yg indah tak selalunya cerah. Pilihan yg datang tak selalunya mudah. Setiap pengorbanan ada kenikmatan, setiap kepahitan ada kemanisan dan setiap kesusahan ada kesenangan. Kehidupan adalah sebuah perjalanan dari satu tempat ke satu tempat. Insan yang berjaya ialah insan yang berani berhijrah, tp kadang-kadang tempat yang dituju tak seindah tempat dahulu. Apa yang akan berlaku hari esok, hanya Allah yang tahu.

Bila kau memandang segalahanya dari Tuhanmu yang mencipta segalanya, yang menimpakan ujian, yg menjadikan hatimu sakit, yg membuatkan keinginanmu terhalang, serta menyusahkan hidupmu, pasti akan damailah hatimu kerana merasakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya utk sesuatu yg tidak sia-sia, bukan Dia tidak tahu deritanya hidupmu, retaknya hatimu, tapi mungkin itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang beginilah yang selalunya lebih mudah utk dekat denganNya…

Dalam hidup ini Allah tak sentiasa bagi apa yang kita mahu, tapi sebenarnya Dia bagi apa yang kita perlu untuk bantu kita supaya menjadi hambaNya yang terbaik di Dunia dan di Akhirat.

terima kasih kamu!

No comments: